Wednesday 3 February 2016

Yunnan atau Hokkaido?

Bismillahhirrahmanirrahim.

Hai! Ada sesiapa menunggu entri terbaharu saya? Hehe!

Maaf, agak sibuk sekarang ni dan tak sempat nak update. Niat nak menulis tu ada tapi mood tu kadang tak kunjung tiba. Bila ada mood, masa pulak tak ada. Gitu laa ceritanya.

Mungkin ada yang tertunggu entri #menjejakyunnan kan? Yessss. Me too! I can't wait for the new entries actually. Tak sabar nak share keseronokan travel kat Yunnan tu.

Dan nak share jugak. Antara penyebab belum ada lagi sambungan #menjejakyunnan sebab tetiba je aku ter-pergi Hokkaido. Haha!

Serius. Ter-pergi. Tak plan. Tak macam Yunnan ni yang aku beli tiket setahun awal dan agak proper preparation-nya. Hokkaido ni sangat sangat sangat tak merancang. 3 minggu sebelum pergi, baru beli tiket. Tu pun sebab ada tiket promo Air Asia yang dijual oleh Faiz Najmi (one of fb's friend & juga teman travel Azu masa pergi Ladakh).

So, dalam tempoh 3 minggu tu, bertungkus lumus menyiapkan kerja kat ofis yang tetiba datang banyak sekaligus. Itinerari dan booking kat Hokkaido pun, seminggu sebelum fly baru book. Final itinerary, sehari sebelum fly baru betul-betul siap tu pun tak proper sangat. Nampak tak betapa impromptu plan. -.-

Ni dah agak lapang, aku nak mula semula laa menaip kisah travel aku kat Yunnan dan inshaAllah, juga tentang travel Hokkaido. Cuma masalah aku sekarang ni, aku dah mula ingat-ingat lupa the whole journey. Aku cuba laa masukkan mana-mana yang penting dan berbaloi untuk dibaca, okey.

Kalau ada yang yang nak tanya, mana berbaloi antara Yunnan dan Hokkaido, aku pun tak ada jawapan khusus. Sebab kedua-dua tempat ni ada keistimewaan sendiri, dan pengalaman aku kat dua tempat ni pun tak sama. Cuma yang boleh aku cakap, Yunnan lebih banyak menguji aku dari aspek cabaran. Hokkaido banyak menguji aku dari aspek kewangan. Nanti aku share yang lebih detail lagi. Hehee. 

Okey. Dah banyak bebel. Till the next entry! See ya!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzJfdJL4KLgIAH3bANda7XMDNoasWvzwcGyUFZwt22hyu6cJ2KMzaeMM2YLMeX5NJRVtU7jQB1GFWtWpl2MDcyZKRHEFQi28jwNCg5PwlqGTnmPRvK_dH888TpPpn0T56qKekjcH4_LZOD/s320/C0681359.jpg

Nur Masyita Atiqah
3.50pm
3 Februari 2016

No comments:

Post a Comment