Tuesday 15 November 2016

#menjejakyunnan : Epilog

Epilog #menjejakyunnan

Alhamdulillah. 10 hari perjalanan yang sangat bermakna dan menyeronokkan. Walaupun ada banyak juga dugaan yang agak mencabar, sama ada kecil mahupun besar, tapi tak sangka yang kitorang berjaya harungi semua tu sepanjang tempoh ni. Rasa macam nak anugerahkan diri sendiri dengan hadiah sebab berjaya buat dari A sampai laa ke Z.

Pergi tempat best dan cantik, jumpa orang yang baik-baik, makanan yang sedap-sedap, semua tu sangat memorable dan sampai sekarang aku masih terkenang-kenang. Tak mampu move on gayanya.

Syukur juga sebab Allah kurniakan kesihatan yang baik walaupun ada 2 hari yang kurang sihat tu. Mujur tak teruk yang sampai kena warded. Mujur tak kena scam. Mujur tak kena tipu. Mujur tak sesat teruk.

Yang tak best dan dugaan tu, anggap jelaa pengalaman. Mana nak dapat kan? Sometimes, unexpected things ni lagi best. Normal is boring, kata omputeh.

Thanks jugak to my travel partner for being such a good partner.  Tak banyak kerenah dan tak memeningkan kepala kita. Thanks Cha sebab ikut kita untuk trip Yunnan ni. Sorry memana yang tak best tu.


And surely, I will say yes to travel with you on the next time. Hehe.

To those who wanna travel to any part of China, I would suggest you to go and explore. China tak laa teruk mana pun. Yang mana tak okey tu, anggap jelaa 1% of the negative side. China has too many beautiful things to offer, especially the nature. 

Yunnan is one of it. Kunming, Lijiang, Tiger Leaping Gorge, Dali, Shangri-La, Deqen, every part of it has its own beauty. You won't regret, inshaAllah. 

Kalau ada yang nak tanya tentang trip ni, boleh jee tanya sama ada kat sini ataupun kat Facebook (Nur Masyita Atiqah) atau Instagram (syitaeyqa). InshaAllah mana yang boleh bantu tu, aku bantu. 

Tamat sudah kisah #menjejakyunnan. Ada masa nanti aku sambung untuk trip Hokkaido #menjejaksalju pulak. Till we meet again! 
Contact number Konsulat Malaysia di Kunming
Jumlah keseluruhan perbelanjaan (kadar tukaran wang RMB100  = RM62.50)

Thank you Allah for this chance

“Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.” – Ibn Battuta


2 comments:

  1. sangat membantu...mane tahu ade rezeki yus dapat pegi Yunan ni..hehehe

    ReplyDelete